5 důvodů proč jíst jahody: Jsou plné zdraví a vitamínů

0

Jahody mají nízkou kalorickou hodnotu a jsou proto vhodné pro různé typy diet.

Jahody mají velmi prospěšný vliv na zdraví. Pokud se zaměříme na složky v tomto ovoci, tak zjistíme, že je pro nás výrazným zdrojem vitaminů, minerálních látek, stopových prvků a organických sloučenin.

Jahody mají pozitivní vliv na zdraví a posilují imunitní systém.

Jahody jsou výrazným zdrojem tekutin, protože obsahují přes 90% vody. Jsou zároveň i vhodné pro různé typy diet a to pro jejich nízkou kalorickou hodnotu 37 kcal. Hubnutí podporuje lehce stravitelná rozpustná vláknina a nižší množství využitelných sacharidů (4,9 %).

Jahody jsou zdrojem vitaminů A, B, C, E a minerálních látek.

vitamínů obsahuje velké vitaminu C (kyseliny askorbové), který posiluje imunitní systém, preventivně chrání cévy, podporuje vstřebávání železa a tím předchází chudokrevnosti, je potřebný pro metabolismus aminokyselin, chrání buňky a podporuje růst. Dále pak jahody obsahují vitamíny A, B a E. Tyto zmiňované vitamíny působí jako silné antioxidanty proti kyslíkovým radikálům.

Vitamin A (retinol) je důležitý pro růst a vývoj kostí, ovlivňuje proces vidění, imunitu a má vliv na tvorbu a dozrávání spermií. Konkrétně vitamin B6 (pyridoxin) je pro lidský organismus důležitý, jelikož podporuje metabolické procesy v těle, funkce nervového systému a tvorbu protilátek a hemoglobinu.

Vitamin E (tokoferol) posiluje imunitní systém a zlepšuje hojení ran. Dá se doporučit pro sportovce, jelikož zlepšuje zásobování těla kyslíkem a chrání proti riziku zranění vazivových tkání. Ve zvýšeném množství se v jahodách vyskytují minerální látky a stopové prvky jako zinek, draslík, vápník, železo a fosfor. Tyto látky podporují krvetvorbu v pohlavních orgánech, tudíž podporují tvorbu testosteronu. Působí preventivně proti vzniku žlučových a močových kamenů.

Další velmi důležitou složkou jahod je kyselina ellagová, která působí preventivně proti různým druhům rakoviny.

Pozitivních a ochranných účinků jahod lze dosáhnout již při konzumaci tří porcí (7 ks = 1 porce) v jednom dni.

 

Sdílet: