Brokolice obsahuje životně důležité látky pro kosti a svaly.

0

Tato sytě zelená košťálovitá zelenina obsahuje několik životně důležitých látek především vitamin C, vitamin B2, beta-karoten, kyselinu listovou (B9), hořčík, železo, vlákniny a minerální látky: draslík, vápník, fosfor a síru které posilují svaly a kosti zevnitř.
Brokolice podporuje látkovou výměnu v našem těle. Vitamín C pomáhá proti nachlazení a chřipce, vitamin B2 je důležitý pro zdraví očí, kůže a funkci srdce. Minerální látky napomáhají činnosti srdce a tvorbě hormonů. Vláknina napomáhá síle a pevnosti kostí.
Při požívání brokolice dochází k povzbuzení imunitního systému, zlepšení trávení a podpoře metabolismu, pomáhá také při poruchách spánku a menstruačních bolestech. Poslední výzkumy také prokázaly její účinky při léčbě rakoviny a nemocí způsobených ozařováním.
Pokud se rozhodnete zařadit brokolici do svého jídelníčku, měli byste mít na paměti, že nejvíce blahodárných látek obsahuje za syrova, proto se nedoporučuje brokolici vařit, nýbrž připravovat na páře. Díky tomu si zachová větší množství vitamínů a minerálů.

Sdílet: