Fit na jaře: Jak posílit svůj organismus v období jara?

0

Jak zaženeme jarní únavu?

  • Pohybujte se alespoň hodinu denně na čerstvém vzduchu, to rozproudí krevní oběh a zvýší tvorbu vitamínu D
  • Snižte pokojovou teplotu na 18 C, cévy se smrští a tlak krve stoupne
  • Pro osvěžení přes den se doporučuje umýt si předloktí studenou vodou: 15-25 sekund nechte téci na předloktí obou rukou studenou vodu a pak je osušte na vzduchu
  • Střídává sprcha má přirozený povzbuzující účinek. Pusťte na sebe na 30 sekund teplou sprchu a pak na 3 sekundy studenou. Třikrát opakujte a ukončete studenou vodou.
  • Při silné únavě pijte mátové mléko! Nalijte čtvrt litru vařícího mléka na kávovou lžičku sušené máty peprné, nechte 5 minut vyluhovat a přeceďte.
  • Vydatně zívejte, kdykoli můžete. Zívání velmi rychle zásobuje mozek kyslíkem

Detoxikace organismu

Je čas připravit tělo na jaro. Díky častějším vnějším vlivům se buňky rychleji dělí a staré buňky jsou nahrazovány novými buňkami. Tuto přirozenou regeneraci můžeme podpořit větším přísunem tekutin, detoxikačními dny nebo ozdravnými půsty.

Kdo se dokáže nadchnout pro postní režim, nevyčistí jen tělo, ale může se přitom pohodlně zbavit i několika kil.

Jarní jídelníček

Vedle pravidelného pohybu a cviků na posílení svalstva byste měli svou pozornost věnovat také výživě. Je přitom rozumnější přejít na vyváženou stravu než se při přísných dietách připravovat o čerstvé vitamíny, stopové prvky a vlákninu. Příroda na jaře poskytuje dostatek mladé zeleniny s vhodnými vitamíny a stopovými prvky.

Ovoce a zelenina zvyšují tělesnou odolnost, pomáhají odstranit depresivní rozladěnost a posilují imunitní systém.

Zvýšenou potřebu vitamínu C a skupiny vitamínu B, jakož i minerálních látek (vápníku, železa a hořčíku) pokryje konzumace jarní syrové zeleniny (mrkev, hrách, nové brambory, špenát, chřest) a celozrnných výrobků.

Byliny bohaté na vitamíny působí blahodárně na látkovou výměnu: česnek medvědí, řeřichu a šťovík můžeme použít v polévce či do salátu nebo nakrájené nasypat na krajíc s tvarohem. Sbírejte při procházce mladé listy pampelišky a udělejte si z nich salát. Podporuje činnost jater i ledvin a má čistící účinky na krev.

Natrhejte si drobné lístky čerstvých kopřiv. Ideální doba, kdy vyrazit na sběr čerstvých kopřiv, je na jaře. Kopřivy totiž v tu dobu mají největší sílu. Vezměte dvě lžíce natrhaných lístků kopřivy a zalijte je vařící vodou. Následně nechte vše přikryté patnáct minut a potom už můžete konzumovat lahodný kopřivový čaj. Kopřivový čaj dokáže perfektně vyčistit organismus a za tím účelem by se měl konzumovat zhruba dva až tři týdny (dva šálky za den).

Sdílet: