Jak se probrat po ránu.

0

Většina lidí má problém s ranním vstáváním. Když už se jim podaří vylézt z rozehřáté postele, stejně to trvá ještě nějaký čas, než se jim podaří dostat se do relativně použitého stavu.

  • Základem dobrého spánku a tím pádem i příjemného probuzení je kvalitní postel a matrace. Komfort může také často zvýšit používání antialergického povlečení a povlaků.
  • Před spaním bychom měli pořádně vyvětrat, užitečné je mít v ložnici nastavenou trochu nižší teplotu, popř. spát při otevřeném okně.
  • Pokud možno neusínejte u televize, počítače, tabletu, mobilního telefonu a jiných přístrojů.
  • Měli byste spát tolik, kolik potřebujete a pokud možno naučit organismus jisté pravidelnosti. Obecně se uvádí, že dospělému člověku stačí 7 hodin spánku, i když je to záležitost individuální a většinou se potřebná doba pohybuje mezi 6 až 8 hodinami.
  • Každý by měl pamatovat na to, že čas získaný ponocováním, ztrácí nižší výkonností druhého dne.
  • Pozornost byste měli věnovat i budíku. Jeho zvuk by nás neměl ukolébávat ke dřímání, ale jednoznačně probudit. Také je užitečné budík umístit mimo dosah rukou, protože jinak budete mít sklony, tzv. dospávat (řečeno „ještě dvě minutky“). Člověk, který nevstane hned po probuzení a ještě se různě převaluje, si ve skutečnosti více neodpočine. Dokonce ve většině případů to způsobí, že do plné aktivity se probírá výrazně déle.
  • Po probuzení byste měli pořádně rozsvítit (díky tomu zastavíte v organismu produkci melatoninu, který vyvolává pocit ospalosti), protáhnout se, skvělá je ranní rozcvička při otevřeném okně a pak vlažná nebo studená sprcha.
  • Pokud nemáte čas se osprchovat, stačí alespoň si opláchnout pořádně obličej chladnější vodou.
  • Důležitou roli hraje i kvalitní snídaně, kterou si dopřejeme v klidu a pohodě.
  • Člověk by se neměl budit jen hrnkem kávy a nějakým rohlíkem, který žvýká po cestě do práce.
  • Zdravých kombinací je spousta, každý si vyberte, co máte rádi (pro dobré probuzení je důležitější, abyste snídani jedli s chutí a v pohodě a ne vystresovaní přesným počítáním kalorií. Z nápojů je vhodné začít den ovocnou šťávou (nejlépe zředěnou vodou v poměru 1:1), případně nějakou minerálkou (s trochou rozmíchaného medu) popř. obyčejnou čistou vodou s trochou šťávy z citronu, nebo si uvařit zelený čaj místo kávy.
  • Před odchodem si můžeme dát jednu malou kostičku kvalitní hořké čokolády.
Sdílet: