Kondice a zdraví po celý život. Běh, plavání nebo cyklistika – elixír mládí.

0

Kdo sportuje a hodně se pohybuje, má již nastavené výhybky. Tělesná námaha při tréninku podporuje látkovou výměnu a zlepšuje činnost srdce a krevní oběh. Lékařská věda hodnotí především pravidelný vytrvalostní trénink- běh, plavání nebo cyklistiku– přímo jako elixír mládí, protože pomáhá prokrvovat všechny orgány, silně omezuje nebo zabraňuje kornatění tepen a rozvíjí sílu a výkonnost.

Pravidelný vytrvalostní trénink, prováděný 2x týdně až 3x týdně, se projeví už za 3-4 měsíce. Lidé ve věku 50- 60 let mohou v této době získat kondici netrénovaných čtyřicátníků a jsou schopni svou vytrvalost dále zvyšovat.

Na pohyblivost a pružnost šlach a vazů se zaměřuje například speciální izotonická gymnastika, která spojuje svalové napětí s velkým množstvím pohybu. Mezi izotonické cviky patří samozřejmě zábavný tanec, například valčík ve tříčtvrtečním taktu. Tento příklad napovídá, že do každodenního života můžeme začlenit mnoho cviků.

Třeba při ranní cestě do práce- chůze místo jízdy autem, po poledním jídle- protahovací cviky zabraňující útlumu nebo večer, kdy při vyjížďce na kolech nebo při bowlingu pohyb jako vedlejší efekt zábavy pomáhá snižovat hladinu cukru a tuku.

Sdílet: