Letní program pro zdraví. Pohybem proti odbourávání stresu.

0

Plavání

Zažívá v létě své vrcholné období. Utužuje svalstvo, posiluje srdce a krevní oběh, nezatěžuje páteř a klouby. Kromě toho teplotní rozdíl mezi vodou a tělem povzbuzuje látkovou výměnu. Jako při každém vytrvalostním sportu platí i zde: „ jen rovnoměrná zátěž znamená úspěch“. Proto alespoň 2x týdně skočte do chladivého živlu a plavte plnými tempy.

Jogging:

Běžecký trénink na stinné lesní pěšině nebo za večerního (ranního) ochlazení významně posiluje kardiovaskulární systém. Léto patří joggingu, Pozor! Když kulminuje polední sluneční žár mezi 12. a 15. hodinou není právě vhodné období pro jogging.

Jízda na kole:

Načerpejte hodně čerstvého vzduchu a zároveň udělejte něco pro zdraví. Šlápněte pořádně do pedálů. Jízda na kole obzvlášť posiluje svalstvo nohou- přitom šetří klouby a trénuje srdce a krevní oběh. Zlepšuje smysl pro rovnováhu a je ideálním prostředkem proti odbourávání stresu. Navíc je dobrou alternativou pro ty, kteří nemohou nebo nechtějí provozovat jogging, třeba proto, že nesmějí zatěžovat kolenní nebo kotníkové klouby.

Sdílet: