Pohyblivost do vysokého věku.

0

Slavíte narozeniny, ale cítíte se mnohem mladší, než udává číslice na dortu? Gratulujeme! Chcete-li však i nadále zůstat aktivní a v dobré kondici, stačí jen několik málo minut denně. Mírný trénink udržuje mobilitu kostí a kloubů, takže si i příští narozeniny budete moci vychutnat plnými doušky.

Podnikat v pětašedesáti dlouhé túry pěšky či na kole? Plavit se na plachetnici? Proč ne! Je mnoho lidí, kteří po celý život neztratí nic ze své vitality. Tito zdánlivě vyvolení mají jedno společné: za svou pohyblivost vděčí pravidelnému a přiměřenému zatěžování těla – a na to není nikdy pozdě!

V průběhu života se tělo proměňuje a s ním i páteř. To je přirozený proces, vždyť dlouholetá vzpřímená chůze, stání a dlouhé sezení se musí nutně projevit. Lety se opotřebují ploténky, které v páteři fungují jako nárazníky. Také samotné kosti se mění, ve vyšším věku jsou křehčí a zranitelnější. A nakonec ani klouby – ať už ramenní nebo kolenní – již nejsou tak dobře „promazané“. O to důležitější jsou silné svaly, které mohou tyto přirozené procesy opotřebení vyrovnat. Protože „kdo nelení, ten ani nerezaví“. Nepřestávejte trénovat a vaše tělo zůstane pohyblivé.

Sdílet: