Vyvážená čerstvá a rozmanitá – tak vypadá ideální strava

0
  • Zdravá strava neznamená odříkání. Kdo chce pro sebe udělat něco dobrého, nemusí se omezovat zvláštní dieto. Jde jen o to, vybírat v budoucnu potraviny poněkud uvědoměleji. Vyváženým jídelníčkem bohatým na vlákninu dodáte tělu životně důležité enzymy, minerály a vitaminy. Zvýší se výkonnost organismu a podpoří trávení. Využijte proto následující tři týdny k pomalé změně stravy.
  • Přechod na stravu s vysokým obsahem vlákniny vyžaduje trpělivost. Střeva potřebují čas, jinak reagují nadýmáním a zácpu. Kdo chce přirozeným způsobem podpořit činnost střev, musí začít u stravy.
  • Cíl: postupný přechod na stravu bohatou na čerstvé ovoce a zeleninu, celozrnné a mléčné výrobky. Současně je třeba snížit celkově spotřebu masa a tučných jídel.
  • Nezapomeňte hodně pít, aby vláknina mohla bobtnat – jinak hrozí zácpa.

Jeden přírodní jogurt denně stačí pro udržení rovnováhy střevní flory.

V chladících regálech supermarketů nacházíme stále více takzvaných probiotických mléčných výrobků, jimž je připisován příznivý účinek na střevní floru. Obsahují živé bakterie kyseliny mléčné, které jsou zvláště odolné, a proto bez úhony přežijí průchod žaludečním a střevním traktem. Avšak při vyvážené stravě bohaté na vlákninu se střevní flora upravuje sama, neboť střeva stále osídlují nesčetné bakterie a zhodnocují potravu. Jeden „normální“ přírodní jogurt denně v tomto případě stačí pro udržení rovnováhy střevní flory.

Pro dobré trávení je dobré po jídle odpočívat nebo jít na procházku.

  • Je jedno pro co se rozhodnete, jestli po jídle půjdete na procházku nebo budete odpočívat – obojí prospěje dobrému trávení.
  • Minutový polední spánek je pro tělo obzvláště přínosem, neboť jsou při něm všechny ostatní činnosti utlumeny a žaludek může nerušeně trávit. Současně vás tento krátký spánek „na dobré zažití“ osvěží do druhé poloviny dne.
  • Procházka „na dobré zažití“ se nabízí, jestliže musíte zůstat vzhůru, je lepší se pohybovat než zůstat po jídle sedět. Pohyb totiž zabrání, aby krevní tlak i oběh příliš klesly.
Sdílet: