Zdravý životní styl: Jak nastartovat zdravý životní styl?

0

Zachovat si zdraví až do vysokého věku si užívat života? To nemusí být pouze přáním. Zdraví, pohoda a výkonnost totiž nejsou dílem náhod, ale výsledkem zdravého životního stylu.

Nejvíce svoje zdraví ovlivňujete svým vlastním životním stylem. Zdravý životní styl zahrnuje souhrn všeho, jak vlastně člověk žije.

Hlavní zásady zdravého životního stylu:

  1. Zdravá výživa- přiměřená, pestrá, vyvážená
  2. Pohybová aktivita
  3. Nekouření
  4. Minimální konzumace alkoholu- limitovaná
  5. Dostatek spánku
  6. Pozitivní přístup k životu- dobrá nálada, optimismus, radost ze života
  7. Odpočinek- relaxace
  8. Vyvarovat se působení škodlivých látek a rizikových faktorů
  9. Vyvarovat se stresu

Jak se zdravý životní styl projevuje na zdraví?

  1. Přiměřená hmotnost
  2. Normální krevní tlak
  3. Nízká hladina cholesterolu v krvi
  4. Svěží a zdravý vzhled
  5. Odolnost vůči nemocem
  6. Dobrá psychická pohoda
Pravidelný pohyb je důležitou součástí při dodržování zdravého životního stylu.

Pravidelný pohyb je důležitou součástí při dodržování zdravého životního stylu.

Ve vlastním zájmu nevěřte tomu, že to nejdůležitější pro vaše zdraví může či dokonce musí udělat někdo za vás. Nenechte se mýlit, že nejdůležitějším jsou pro vás vitaminové preparáty a kvalitní léky, že na většinu nemocí má vliv dědičnost popř. životní prostředí, které nemůžete ovlivnit?

Kdo žije zdravým životním stylem, má pravidelný pohyb, odpočinek, vyváženou stravu v přiměřeném množství a pozitivní přístup k život, může ovlivňovat kvalitu svého zdraví po celý život. Pečujte o své zdraví, nikdy není pozdě začít. Důležitým faktorem je změna celkového postoje k životu a změna uvažování. Bez toho nelze trvale dosáhnout úspěchu.

Zdravá strava

Potrava je vkladem do celkového zdraví, který se nám vrátí i s úroky. 

Jídlo, příjem potravy, stravování je veskrze příjemnou záležitostí v životě člověka.

Jídlem neuspokojujeme pouze hlad, ale dodáváme tělu důležité živiny potřebné k udržení optimálního zdraví a výkonnosti. Je nutné starat se o své zdraví včas, aby se o něj nemuseli starat lékaři. Přiměřená výživa se skládá z vyváženého množství základních živin tj. sacharidů, bílkovin, tuků, vitamínů, minerálů a vody.

Sdílet: