Abyste spali celou noc.

0
  • Nechoďte spát ani hladoví, ale ani s plným žaludkem. Hlad na jedné straně a pálení žáhy či nadýmání na straně druhé, brání osvěžujícímu spánku.
  • Mléko a mléčné výrobky přispívají k snazšímu usínání. Podmáslí obsahuje lecitin, který uvolňuje napětí.
  • Med- také v mléce- uklidňuje a podporuje spánek. Teplé mléko je jednímz nejznámějších domácích prostředků pro osvěžující spánek. Kdo rád sladké, přidá si ještě na dobrou noc lžíci medu.
  • Sladké ovoce, jako hroznové víno, třešně nebo zralé švestky, také podporuje spánek. Díky cukru získanému z ovoce si mohou mozkové buňky vzít z krve více tryptofanu. Tryptofan se přeměňuje v serotonin, jehož účinky jsou uklidňující.
  • K zvýšení hladiny serotoninu se rovněž doporučuje vitamin C v čerstvém ovoci, vitamin B 6 v sojových výrobcích, banány, špenát, avokádo, a stopový prvek mangan ve špenátu, luštěninách nebo bramborách ve slupce.
  • Koření, jako je anýz, bazalka, fenykl, hřebíček, zázvor, česnek, mukátový oříšek, petrželka a šalvěj, uklidňuje.
  • Vyhýbejte se příliš velkému množství bílkovin. Kuřecí a rybí maso je sice lehce stravitelné, ale obsahuje tyrosin- aminokyselinu, po které se člověk cítí svěží.
  • Spánek podporují bylinkové čaje, jako je heřmánkový, z lipového květu a kozlíku lékařského.
  • V celozrnných výrobcích, rýži, pivních kvasnicích, ořeších, sušeném ovoci nebo v marcipánu je obsažen hořčík. Hořčík působí proti nadměrné dráždivosti a jiným přehnaným reakcím organismu, které bývají důsledkem stresu, a tím přispívají ke zklidnění.
Sdílet: