Aktivita ve dne – klid v noci aneb klidný spánek

0
  • Pro zdravý spánek je důležité mít přes den dostatek pohybu a kyslíku. Jezděte na kole, choďte pěšky, jděte si zaplavat nebo zaběhat, popřípadě zařaďte do svého „spánkového programu“ alespoň 2x týdně jiný druh sportu, který se dá provozovat venku.
  • Těžká tělesná práce a vytrvalostní sport krátce před spaním se nedoporučují, protože příliš zatěžují krevní oběh. Raději se večer jděte projít a starosti a problémy- nezaplacené účty, potíže v práci, úkoly pro příští den- nechte před dveřmi ložnice. Myslete jen na příjemné věci. Pokud by se vám přesto nedařilo usnout, na půlhodinku vstaňte a něčím se zabývejte, třeba si chvíli čtěte pěknou knížku.
  • Pro zdravý spánek je důležitý správný výběr matrace. U matrace záleží na tom, jak dobře větrá, jak moc se potíte, zda je dostatečnou oporou pro vaší tělesnou hmotnost a samozřejmě, zda se na ní vy sami cítíte dobře.
  • Až budete ráno vstávat, vstávejte pomalu. Otočte se nejprve na bok, kolena leží na sobě. Postavte obě nohy současně na podlahu a podepřete se rukama. Teprve potom vstaňte. Tento cvik je výborný na vyrovnání krevního tlaku.
  • Noc strávená v klidném bdění- odpovídá 4 hodinám běžného spánku.
Sdílet: