Něco zdravého na uklidnění a na posílení ze spíže.

0

Jezte potraviny, které posílí vaši nervovou soustavu.

  • Ořechy obsahují mimořádnou dávku vitaminu B posilujícího nervy.
  • V banánech je hojně zastoupen vitamin B1.
  • V ovesných vločkách je vitamin B6.
  • Mléko, podmáslí nebo jogurt jsou nejlepšími dodavateli vápníku.
  • Kiwi a jahody, citrusové plody a černý rybíz, ale také zelenina jako paprika poskytující dostatek vitaminu C. Vitamin C pomáhá tělu posilovat imunitní systém, který je při stresu často oslabený.
  • Hořčík (magnezium) se nachází v ořeších, dýňových a slunečnicových semenech a v luštěninách, ale také v mléce a rybách i celozrnných výrobcích. Hořčík zajištuje dobrou látkovou výměnu v tělesných buňkách a odbourává látky dráždící nervy.
  • Jod se stará o to, aby naše štítná žláza mohla tvořit hormony pro fungování centrální nervové soustavy. Dodavatelem jodu jsou čerstvé ryby a mořské řasy. Měly by se konzumovat nejlépe syrové (jako například suši). Většina lidí v Evropě dostává ve stravě příliš málo jodu. Proto solte pokrmy jen jodizovanou solí.
  • Zelený čaj uklidňuje centrální nervovou soustavu a nijak nezatěžuje tělo.
  • Vyhýbejte se nikotinu! Každá cigareta snižuje vaši zásobu vitaminu C.
  • Ruce pryč od alkoholu! Jen vám přechodně zlepší náladu a zdánlivě vás uvolní.
  • Dejte přednost ovocným a zeleninovým šťávám. Kdo smíchá šťávu s minerální vodou, měl by vědět, že minerální voda obsahuje hodně draslíku, vápníku, sodíku a hořčíku. Tyto minerály jsou výživou pro
  • Vyhýbejte se tomu, abyste po 19. hodině ještě jedli obzvláště tučná jídla a pili hodně alkoholu. Vaše játra by pak byla v noci velmi zatížena, což by mohlo vést k poruchám spánku.

 Ze stresu se tloustne.

  • Kdo je den co den vystaven stresu a nikdy si nenajde čas na uspokojení svých vlastních potřeb, ten je vlastně už ani nezná. Požitek z dobrého jídla se rozplývá- člověk bezděčně sahá po potravinách, po kterých se tloustne.
  • Jídlo typu fast food obsahuje většinou velké množství tuku a cukru. A tyto kalorické „bomby“ rychle vedou k nadváze. Čokoládová tyčinka sice člověka krátkodobě učiní „šťastným“ a dodá mu novou energii, avšak v metabolismu působí zhoubně- nakrátko zvedne hladinu inzulinu a za chvíli má člověk znovu hlad.
  • Po stresu často následuje frustrace- a to si pak rádi dáme něco k snědku, aniž bychom přemýšleli, zda nám to prospěje. Kdo se z frustrace „cpe“ sladkostmi nebo chipsy, nutně tloustne.
  • Vyhýbejte se takovému jídlu a místo po chipsech sáhněte raději po jablku, nebo syrové zelenině.
Sdílet: